بررسی مهمترین تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

اگر قصد خرید یک دزدگیر برای خودروی خود را دارید یا می‌خواهید برای مغازه خود خرید عمده دزدگیر ماشین انجام دهید، حتما تا به حال این سوال را از خودتان پرسیده‌اید که دزدگیر تصویری یا معمولی کدام یک بهتر است؟ دو راهی انتخاب بین دزدگیر معمولی و تصویری یکی از سخت‌ترین دوراهی‌هایی است که جلوی روی یک مالک خودرو سبز می‌شود. اما واقعا کدام یک بهتر است؟ شما تنها زمانی می‌توانید به این سوال به خوبی پاسخ دهید که با تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی به‌طور کامل آشنا باشید. به همین منظور در این مقاله از استیلاک تصمیم گرفتیم تا در خصوص این دو نوع دزدگیر صحبت و شما را با مزایا، معایب و برتری هر مدل نسبت به دیگری آشنا کنیم.

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی

در سال‌های اخیر آمار سرقت خودرو به شدت افزایش پیدا کرده است و همین موضوع سبب شده تا خرید دزدگیر برای جلوگیری از سرقت از نان شب هم واجب‌تر باشد. دزدگیر یکی از بهترین وسایل در جلوگیری از سرقت خودرو است. اما نه هر دزدگیری، در بازار دزدگیرهای بسیار زیادی وجود دارد که همین موضوع انتخاب آن را به کاری سخت تبدیل کرده است. دزدگیرهای تصویری و معمولی دو نوع از مهم‌ترین دزدگیرهای موجود در بازار هستند که در ادامه تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی را به‌ طور کامل بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید دزدگیر تصویری ماشین چیست؟ با زدن بر روی لینک، متن کامل آن را مشاهده خواهید کرد.

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی از نظر قیمت

قیمت یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید هر وسیله است که دزدگیر خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. دزدگیر ساده نسبت به دزدگیرهای تصویری قیمت پایین‌تری دارند. دزدگیرهای معمولی قیمت‌های خیلی مناسبی دارند و حتی  اگر شما با محدودیت بودجه مواجه باشید، باز هم می‌توانید یکی از این دزدگیرها را خریداری و آن را روی خودروی خود نصب کنید. این در حالی است که دزدگیرهای تصویری معمولا قیمت بالایی دارند و شما برای خرید باید بودجه کافی داشته باشید.

ارسال و دریافت فرمان

دومین تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی به کیت آن‌ها برمی‌گردد. کیت دزدگیرهای ساده یک طرفه است و این قابلیت را دارند که تنها فرمان‌های ارسال شده از ریموت را دریافت کنند. این موضوع به این معنی است که دزدگیرهای ساده توانایی ارسال هیچگونه پیامی به ریموت دزدگیر را ندارند. اما در دزدگیرهای تصویری موضوع جور دیگری است، کیت این دزدگیرها علاوه بر دریافت فرمان‌های ریموت، امکان ارسال پیام به ریموت را نیز دارند. به این ترتیب ارتباط دو طرفه‌ای بین کیت و ریموت برقرار است.

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی از نظر ریموت

می‌توان بزرگ‌ترین تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی را در نوع ریموت کنترل آن‌ها دانست. ریموت کنترل دزدگیرهای تصویری یک عدد مانیتور دارد که شما به کمک آن می‌توانید تمامی اتفاقاتی که برای خودروی شما در حال افتادن است را مشاهده کنید. به عنوان مثال اگر خودرویی به ماشین شما برخورد کند، ریموت به سرعت موضوع را به شما گزارش می‌دهد (معمولا یک هشدار به شکل آچار بر روی ریموت ظاهر می‌شود). اگر یکی از درب‌های خودرو باز باشد، شما می‌توانید این موضوع را از روی ریموت متوجه شوید. این در حالی است که ریموت دزدگیرهای ساده چنین امکاناتی ندارند و تنها چند کلید عملکرد مانند باز و بسته کردن درب‌ها، بی‌صدا کردن دزدگیر و صندوق پران دارند.

از نظر ظاهری هم بین ریموت کنترل این دزدگیرها تفاوت‌های بسیار زیادی وجود دارد. ریموت دزدگیرهای تصویری با نمایشگری که دارند، فوق‌العاده جذاب به نظر می‌رسند. ریموت دزدگیرهای تصویری حس لوکس بودن و با ارزش بودن را به خودروی شما می‌دهند.

حالت ویبره ریموت

تمامی دزدگیرها عملکرد یکسانی دارند و به محض احساس خطر، آژیر دزدگیر را به صدا درمی‌آورند. تا اینجای قضیه بین دزدگیر تصویری و دزدگیر ساده تفاوتی وجود ندارد. اما یک مورد بسیار مهم در اینجا وجود دارد و آن هم امکان ویبره و ارسال هشدار توسط ریموت کنترل دزدگیر است. ریموت دزدگیرهای ساده امکاناتی مانند ویبره یا زنگ هشدار ندارند. به این ترتیب اگر مالک به هر دلیل نتواند صدای آژیر خودرو را بشنود، هرگز متوجه خطری که خودروی او را تهدید می‌کند، نخواهد شد. اما ریموت دزدگیرهای تصویری حالت ویبره (در برخی مدل‌ها آلارم هم وجود دارد) دارند و همزمان با بلند شدن صدای آژیر، ویبره ریموت هم فعال خواهد شد. به این ترتیب اگر مالک متوجه صدای آژیر دزدگیر نشود از روی ویبره (یا آلارم) ریموت متوجه خطر خواهد شد و فورا موضوع را بررسی خواهد کرد.

تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی از نظر برد

برد دزدگیر یکی از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید دزدگیر است. بین برد دزدگیر تصویری و ساده تفاوت بسیار فاحشی وجود دارد. برد برخی از دزدگیرهای تصویری به 1.5 کیلومتر هم می‌رسد که این عدد واقعا برای برد یک ریموت کنترل اعجاب انگیز است. دلیل این برد بیشتر استفاده از کیت‌های قوی‌تر برای دزدگیر تصویری است. البته این موضوع را به یاد داشته باشید که عوامل بسیار زیادی مانند مقدار نویزی که در منطقه وجود دارد، کیفیت ساخت کیت، برند سازنده دزدگیر و .. بر روی برد دزدگیر تاثیر می‌گذارند.

تفاوت دزدگیر ساده با تصویری از نظر امکانات

به‌ طور کلی دزدگیرهای ساده نسبت به دزدگیرهای تصویری از خروجی‌های کمتری پشتیبانی می‌کنند و امکانات جانبی آن‌ها نیز به مراتب کمتر است. در ادامه به ‌طور تیتروار به برخی از مهم‌ترین امکانات دزدگیر تصویری اشاره شده است.

  1. ریموت دزدگیرهای تصویری معمولا شارژی هستند و شما دیگر نیازی به تعویض باتری آن‌ها نخواهید داشت.
  2. ریموت دزدگیرهای تصویری امکان نمایش اطلاعات مختلفی مانند درصد شارژ باقی مانده، ارسال هشدارهای مختلف و .. را دارند.
  3. دزدگیرهای تصویری از خروجی‌های مختلفی مانند چشمی آلتراسونیک، قفل کودک، پاور ویندوز، پمپ صندوق پران و .. پشتیبانی می‌کند.
  4. معمولا دزدگیرهای تصویری دارای سیستم ضد سرقت هستند. این سیستم به شما این امکان را می‌دهد که از راه دور با استفاده از ریموت کنترل خودروی روشن خود را خاموش کنید. به این ترتیب حتی اگر سارقی موفق به روشن کردن خودروی شما شود، می‌توانید از به سرقت رفتن آن جلوگیری کنید.

نکات مهم در هنگام خرید دزدگیر خودرو

اکنون که با تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی آشنا شدید، بد نیست تا با برخی نکات عمومی در هنگام خرید دزدگیرها نیز آشنا شوید. این نکات به شما کمک می‌کنند که یک دزدگیر مناسب (فارغ از نوع دزدگیر) خریداری کنید.

  1. قبل از هر چیزی انتظار خود را از دزدگیر مشخص کنید. اگر می‌خواهید که یک دزدگیر همه فن حریف داشته باشید، دزدگیر تصویری برای شما مناسب است. اما اگر فقط می‌خواهید یک دزدگیر داشته باشید که خودروی شما در برابر سارقان کاملا بی دفاع نباشد، دزدگیر معمولی برای شما گزینه مناسب‌تری است.
  2. قبل از تصمیم به خرید، بودجه خود را مشخص کنید. اگر با محدودیت بودجه مواجه هستید به سراغ دزدگیرهای ساده بروید. اما اگر محدودیت بودجه‌ای ندارید به شما توصیه می‌کنیم که کمی سر کیسه را شل کرده و به سراغ یک دزدگیر تصویری با کیفیت برید.
  3. در هنگام خرید اینترنتی به کامنت و نظراتی که کاربران در خصوص محصول گذاشته‌اند، توجه ویژه‌ای داشته باشید.
  4. حتما از فروشگاه‌های معتبر (چه حضوری و چه اینترنتی) دزدگیر خود را خریداری کنید.
  5. به قابلیت‌های دزدگیر توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای یک دزدگیر مهم است که سنسور حساسیت آن قابلیت تنظیم داشته باشد. امکان کم یا زیاد کردن صدای آژیر وجود داشته باشد. همچنین از خروجی‌های مختلف پشتیبانی کند و غیره.
  6. گارانتی و خدمات پس از فروش باید یکی از مهم‌ترین فاکتورهای شما در هنگام انتخاب دزدگیر باشد. معمولا خیلی از افراد به گارانتی اعتقاد ندارند. اما باید بدانید که خدمات پس از فروش و گارانتی قدرتمند برای یک دزدگیر بسیار مهم است.

سخن پایانی

در این مقاله به‌ طور کامل در خصوص تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی صحبت کردیم. همان‌طور که دیدید، دزدگیرهای تصویری نسبت به دزدگیرهای معمولی مزایا و امکانات بسیار بیشتری دارند و به همین دلیل به بهترین شکل ممکن می‌توانند از سرقت خودروی شما جلوگیری کنند. اما فراموش نکنید که یک دزدگیر زمانی می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ما در استیلاک تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا دزدگیرهای بسیار باکیفیتی تولید و آن‌ها را با قیمت بسیار مناسب در دسترس عموم مردم قرار دهیم. هدف استیلاک این است که  هیچ هموطنی به دلیل نداشتن سیستم امنیتی قوی، خودروی خود را از دست ندهد. از بهترین دزدگیرهای تصویری تولید شده توسط برند استیلاک می‌توان به دزدگیر خودرو استیلاک مدل LF861 double و دزدگیر خودرو استیلاک مدل LF861 single اشاره کرد. اگر در خصوص تفاوت دزدگیر تصویری با معمولی هنوز هم ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد با کارشناسان ما در استیلاک تماس بگیرید تا به شما در این زمینه کمک کنند.