آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس در چند قدم ساده

آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس در چند قدم ساده

پاور ویندوز یا همان بالابر اتوماتیک شیشه خودرو یکی از تجهیزات بسیار مهم جهت افزایش امنیت خودرو است. بیشتر خودروهای ایرانی به این سیستم مجهز نیستند و مالکان خودشان باید برای نصب این ابزار بر روی خودروی خود اقدام کنند. نصب پاور ویندوز کار چندان سختی نیست، اما شما برای انجام این کار نیاز به آموزش دارید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم، آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس را به طور کامل به شما عزیزان ارائه دهیم. با استیلاک مرکز فروش عمده پاور ویندوز همراه باشید.

آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس

برای اینکه شما بتوانید به راحتی پاور ویندوز پژو پارس خود را نصب کنید، نیاز به یک سری پیش نیازها دارید. پس قبل از اینکه به سراغ آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس بروید، باید با پیش نیازهای نصب این ابزار آشنا شوید. ابزارهای مورد نیاز برای نصب پاور ویندوز عبارتند از:

  1. پیچ گوشتی دو سو
  2. پیچ گوشتی تی سی
  3. خار درار
  4. چسب برق
  5. تست لامپ
  6. کیت پاور ویندوز (شامل دسته سیم، یونیت و ..)
  7. آچار ستاره‌ای
  8. سیم چین
  9. مهارت و آچار به دست بودن شخص نصب کننده

*‌ مورد آخر بسیار مهم است. اگر در کارهای فنی سر رشته ندارید به شما توصیه می‌کنیم که هرگز این کار را خودتان انجام ندهید. اگر تجهیزات لازم برای نصب را آماده کرده‌اید، حال می‌توانید به سراغ نصب پاور ویندوز بروید.

بیشتر بدانید: مهم ترین کاربرد پاور ویندوز در خودرو چیست؟

قدم اول آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس: جدا کردن رودری

اولین قدم آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس، جدا کردن رودری است. برای انجام این کار باید از آچار ستاره‌ای استفاده کنید. تمامی اتصالات درب حتی قاب تزئینی آیینه را باز کنید. چرا که زمان جدا کردن رودری ممکن است به آن آسیب وارد شود. پنل کنترل شیشه‌های خودرو را از درب جدا و سپس تمامی سوکت‌های فابریکی که به آن متصل شده است را به آرامی جدا کنید. این سوکت‌ها مربوط به شیشه سمت راننده، سمت شاگرد و عقب خودرو، همچنین تنظیمات آیینه است.

بعد از اینکه تمامی اتصالات را باز کردید، نوبت به جدا کردن رودری می‌رسد. این کار بسیار حساس و نیازمند دقت است. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا درپوش تزئینی اسپیکر خودرو را باز کنید. این درپوش را از قسمت بالا جدا کنید تا در حین جدا کردن به آن آسیبی وارد نشود.
  2. به آرامی گوشه‌های رودری را به سمت خودتان بکشید تا تمامی اتصالات آن باز شود.
  3. بعد از اینکه تمامی اتصالات را باز کردید، رودری را به سمت بالا بکشید و با دست چند بار به آرامی به قسمت زیرین رودری ضربه بزنید.
  4. بعد از اینکه رودری را جدا کردید، متوجه یک سوکت دیگر خواهید شد. این سوکت مربوط به شیشه سمت راننده است که با یکبار زدن روی آن شیشه را به ‌طور اتوماتیک می‌بندد. بعد از جدا کردن این سوکت رودری به‌ طور کامل جدا شده و می‌توانید آن را به آرامی در هرجایی قرار دهید.

آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس

قدم دوم: نصب پاور ویندوز

اکنون که رودری را باز کردید، نوبت به نصب پاور ویندوز می‌رسد. برای انجام این کار کافی است تا مراحل زیر به ترتیب انجام دهید.

  1. جعبه پاور ویندوز را باز کنید.
  2. یک سیم بلند قرمز رنگ (این سیم در برخی پاور ویندوزها ممکن است به رنگ زرد یا آبی باشد) درون جعبه وجود دارد. این سیم بلند باید از داخل خرطومی نصب شده بر روی درب خودرو رد و به جعبه فیوز خودرو متصل شود. این سیم، سیم مثبت برق دائم است.
  3. دو عدد سیم آبی و زرد داریم که برای تحریک قفل مرکزی باید روی دسته سیم خودرو متصل شود. قسمتی از سیم را به دقت لخت و سیم زرد و آبی را به آن متصل کنید. بسیاری از افراد این سیم‌ها را قطع سپس مجددا وصل می‌کنند. این موضوع می‌تواند برای شما دردسر آفرین باشد.
  4. بعد از وصل کردن سیم‌های تحریک قفل مرکزی با استفاده از چسب برق آن‌ها را خوب عایق کنید.
  5. اکنون باید به سراغ دسته سیم موجود درون پاور ویندوز بروید. معمولا بر روی این دسته سیم‌ها یک راهنمای سیم کشی وجود دارد که شما باید بر اساس آن اقدام کنید.
  6. دسته سیم قرمز (موجود درون کیت پاور) را باید به سوکت قرمز رنگ متصل کنید. این دسته سیم برای یونیت راننده است.
  7. دسته سیم سبز هم به سوکت طوسی رنگ متصل می‌شود. این بخش برای شیشه‌های عقب خودرو است.
  8. حالا فقط دسته سیم مشکی مانده است که شما باید آن را به سوکت مشکی رنگ وصل کنید. این بخش هم مربوط به شیشه بالابر سمت شاگرد است.
  9. اگر تا این مرحله آمده‌اید به شما تبریک می‌گوییم چرا که بیش از 70 درصد مسیر را آمده‌اید. اکنون سیم برق دائم را به یک فیوز برق دائم وصل کنید و از وجود جریان برق در این سیم مطمئن شوید. فیوزهای 30 آمپر موجود در ردیف اول همه برق دائم هستند. برای مثال می‌توانید سیم را به فیوز شماره 10 متصل کنید.

قدم آخر آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس: تست پاور ویندوز

اکنون پاور ویندوز به‌ طور کامل نصب شده است و شما باید آن را تست کنید. برای انجام تست شما باید تمامی سوکت‌ها را مجددا به کلیدهای بالابر شیشه خودرو متصل کنید. فراموش نکنید که دسته سیم مشکی مربوط به شیشه‌های جلو و سوکت طوسی برای کلیدهای عقب است. سوئیچ را باز و چک کنید که با فشار دادن کلیدها شیشه‌ها باز و بسته می‌شوند. راستی مراقب باشید که سوکت یونیتی که از درب خودرو جدا کرده‌اید را نیز وصل کنید.

برای تست صحت عملکرد پاور ویندوز باید به شکل زیر عمل کنید.

  1. هر چهار شیشه خودرو را پایین بدهید و سپس با استفاده از ریموت درب خودرو را قفل کنید.
  2. اکنون پاور ویندوز باید شروع به بستن شیشه‌ها کند.
  3. بسیاری از پاور ویندوزها دارای سیستم آنتی ترپ هستند. این سیستم در صورتی ‌که مانعی جلوی شیشه خودروی وجود داشته باشد، عملیات بالا بردن شیشه را متوقف می‌کند. اگر شیشه بالابر شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند، حتما صحت عملکرد آن را نیز تست کنید.
  4. معمولا پاور ویندوز تک به تک شیشه‌ها را بالا می‌برد تا به باتری خودرو آسیب نزند. این مورد را نیز چک کنید.

مهم ترین مزایای نصب پاور ویندوز بر روی خودرو پژو پارس

استفاده از پاور ویندوز مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. بسیاری از راننده‌ها به دلیل مشغله‌های فکری یا حواس پرتی فراموش می‌کنند شیشه خودروی خود را به‌طور کامل بالا ببرند. بالا نبردن شیشه به‌طور کامل می‌تواند باعث به سرقت رفتن خودرو یا تجهیزات آن شود. با نصب پاور ویندوز روی خودرو پژو پارس هرگز به دلیل پایین ماندن شیشه چیزی از شما به سرقت نخواهد رفت.
  2. گاهی اوقات بالا نبردن شیشه باعث می‌شود تا حیوانات مختلف مانند گربه، سگ و .. برای فرار از سرما به خودروی شما پناه برند. با نصب پاور ویندوز هرگز با این مشکل روبه‌رو نخواهید شد.
  3. کودک‌ها عادت دارند که با کلیدهای بالا و پایین کننده شیشه خودرو بازی کنند. کودکان دوست دارند که سر یا دست خود را از شیشه بیرون ببرند. این مورد می‌تواند حادثه آفرین باشد، با نصب پاور ویندوز شما می‌توانید کلیدهای شیشه‌های عقب خودرو را قفل کنید.
  4. اگر وقت برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌خواهید بدون نگرانی از پایین بودن شیشه‌ها به سرعت خودرو را ترک کنید. بهترین گزینه برای شما نصب یک پاور ویندوز بر روی خودروی پژو پارس است.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص نحوه نصب پاور ویندوز پژو پارس صحبت کردیم و قدم به قدم روش انجام این کار را به شما نشان دادیم. بهتر است بدانید که نصب پاور ویندوز کار چندان راحتی نیست و شما برای انجام این کار نیاز به مهارت فنی دارید. به اصطلاح باید آدم دست به آچاری باشید، اگر این توانایی را در خود نمی‌بینید هرگز برای نصب پاور ویندوز اقدام نکنید. اگر با آموزش نصب پاور ویندوز پژو پارس باز هم موفق به نصب پاور ویندوز نشدید، می‌توانید از یک تکنسین کمک بگیرید.