نرم افزار ردیاب استیلاک

با نرم افزار های ردیاب شما توانایی تعریف یک سری از قابلیت ها را دارید.از یک سری قابلیت هایی که می توان در نرم افزار ها تعریف کرد به موارد زیر اشاره کرد:

قابلیت نرم افزار خودرو :

نام نرم افزار ردیاب خودرو Stlock Tracker می باشد که در دو نسخه اندروید و ios عرضه شده است.از طریق نرم افزار Stlock Tracker می توانید سرعت خودروی خود را به صورت لحظه ای مشاهده کنید.همچنین از طریق این نرم افزار شما توانایی خاموش کردن خودرو را از راه دور دارید.فعال کردن و تعیین نحوه اطلاع رسانی هشدار اضطراری SOS،فعال کردن و تعیین نحوه اطلاع رسانی هشدار کم شدن باتری دستگاه از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد.

قابلیت نرم افزار شخصی :

نام نرم افزار ردیاب شخصی Tracksolid pro می باشد که در دو نسخه اندروید و ios عرضه شده است.با استفاده از نرم افزار شما می توانید 3 شماره اضطراری جهت اعلام هشدار های دستگاه و 15 شماره ( لیست سفید ) جهت بر قراری تماس با ردیاب،تعریف کنید.ضبط صدای محیط از طریق دستگاه ردیاب به مدت قابل تعیین،تعیین نحوه اطلاع رسانی هشدار اضطراری از دیگر قابلیت های این نرم افزار به شمار می رود.

شما می توانید با مطالعه ی فایل های راهنمای نرم افزار ها،اپلیکیشن سیستم عامل تلفن همراه خود را نصب کنید و برای ردیاب شخصی و یا ردیاب  خودرو از آن استفاده  کنید.

نرم افزار ردیاب خودرو
نرم افزار ردیاب شخصی

برای استفاده از نرم افزار عبارت Stelock Tracker را در گوگل پلی (اندروید) و یا اپ استور  (iOS) جست و جو کنید  و نصب کنید.  

بعد از وارد شدن دو گزینه ثبت نام و ورود نمایش داده میشود. برای ثبت نام باید یک سری از مشخصات خود را وارد کنید و نام کاربری و گذر واژه را نیز به خاطر بسپارید. اگر از قبل ثبت نام کرده باشید به ثبت نام مجدد نیاز نیست!

 

در مرحله نخست با ورود به قسمت ثبت نام، بخشهای مربوط را با دقت پر کرده و پس از کلیک روی گزینه ارسال وارد محیط برنامه میشوید. در قسمت ثبت نام بخش هایی که با ستاره قرمز رنگ مشخص شدند باید کامل پر شود. دقت شود که در قسمت شماره موبایل، شماره تلفن همراه کاربر و در قسمت رمز ورود، باید رمز دلخواه که بیشتر از 6 کاراکتر باشد وارد شود. حال بر روی ثبت نام کلیک کنید دستگاه یک کد شش رقمی به شماره موبایل کاربر وارد شده هنگام ثبت نام، ارسال میکند کد را وارد کرده و وارد حساب کاربری خود بشوید. اگر قبلا ثبت نام کرده باشید با انتخاب گزینه ورود و وارد کردن شماره تلفن ثبت شده و رمز عبور وارد محیط برنامه می شوید.

بعد از ورود به برنامه با کلیک بر روی نماد + می توانید دستگاهخود را با وارد کردن اطلاعات لازم به شکل زیر اضافه کنید.

  • نام دستگاه : دراین فیلد نام دستگاه را به دلخواه وارد کنید.
  • نوع دستگاه: نوع دستگاه را مشخص میکنیم بعنوان مثال اتومبیل،اتوبوس، موتور، تاکسی، کامیون و یا غیره.
  • شماره IMEI دستگاه : این شماره معمولا بروی بدنه دستگاه درجشده است با وارد کردن این کد فیلد کامل میشود.
  • شماره سیم کارت دستگاه : شماره سیم کارت داخل دستگاه را دراین بخش وارد کنید.
  • انتخاب رنگ : میتوانید رنگ دستگاه را انتخاب کنید .

پر کردن سایر بخش ها اجباری نمی باشد.پس از وارد شدن به محیط برنامه با انتخاب گزینه منو اصلی برای شما نمایش داده می شود که اطلاعات کاربری و سایر خدمات قابل دسترسی می باشد.

  • لیست دستگاها: با انتخاب این گزینه نوع و تعداد دستگاه هایی که در برنامه ثبت شده اند نمایش داده می شود .
  • موقعیت یابی دستی: با انتخاب این گزینه می توان با وارد کردن طول و عرض جغرافیایی، محل مورد نظر را بر روی نقشه مشاهده کرد.
  • موقعیت یابی: با انتخاب این گزینه دستگاه به صورت خودکار محلخودرو و اطلاعات جغرافیایی محل قرار گیری را نمایش می دهد
  • اعلانات: این گزینه به شکل زنگ می باشد و با انتخاب آن می توان از پیام ها و هشدارهای دستگاه مطلع شد.
  • پشتیبانی: اگر در کار با برنامه دچار مشکل شدید و نیاز به راهنمایی داشتید می توانید با انتخاب این گزینه از خدمات پشتیبانی بهره مند شوید.
  • تمدید حساب کاربری: با انتخاب این گزینه می توانید حساب کاربری خود را تمدید نمایید.
  • بروز رسانی: در این گزینه میتوان آخرین ورژن برنامه را دریافت کرد.
  • خروج از اکانت: با انتخاب این گزینه می توانید از حساب کاربری خود خارج شوید.

با کلیک بر روی همه دستگاها و با زدن تیک مربوط به دستگاه 4 گزینه نمایش داده خواهد شد :

  1. تنظیمات: با کلیک بر روی این گزینه کاربر می تواند اطلاعات مربوط به دستگاه را ویرایش کند.
  2. باز بخش مسیرهای طی شده: با کلیک بر این گزینه مسیرهای طی شده را که در حافظه دستگاه ذخیره شده برای کاربر نمایش داده
    خواهد شد. این بخش دو قسمت دارد که با کامل کردن انها مسیر طی شده نمایش داده می شود: گزینه اول تاریخ شروع و گزینه دوم تاریخ پایان.
  3. کنترل: با انتخاب این گزینه وارد قسمت دستورات کنترلی خواهید شد که شامل بخش های زیر می باشد:
  • شماره های اضطراری SOS
  •  شماره اصلی
  • هشدار سرعت غیر مجاز
  • هشدار لرزش
  • هشدار جابجایی
  • هشدار قطع برق
  • هشدار شارژ باتری
  •  فرمان رله قطع برق خودرو
  • تغییرمنطقه زمانی
  • منطقه امن

برای استفاده از نرم افزار عبارت TrackSolid Pro را در گوگل پلی (اندروید) و یا اپ استور  (iOS) جست و جو کنید و برنامه TrackSolid Pro را دریافت و نصب کنید. در قسمت Account / Email ، IMEI درج شده پشت دستگاه را وارد کنید و برای کلمه عبور، 888888 وارد کنید. سپس رمز عبور جدید را وارد کرده و منطقه را ایران انتخاب کنید .در صورتی که اینترنت متصل باشد در محیط نرم افزار میتوانید در قسمت ” List ” دستگاه خود را مشاهده کرده و از وضعیت آنلاین یا آفلاین بودن آن مطلع شوید.

در قسمت ” Home ” نمای کلی نقشه را به شما نمایش میدهد که میتوانید موقعیت خود و دستگاه را روی نقشه ملاحظه کنید.
توجه داشته باشید اگر دستگاه شما آفلاین باشد و یا سیگنال درستی دریافت نکند ممکن است موقعیت مکانی دستگاه را نقطه های نامربوط نمایش دهد که کافی است دستگاه را به محیط باز (بدون سقف)انتقال دهید تا دستگاه آنلاین شود.

در منوی ” Home ” و ” List ” با انتخاب دستگاه خود روی نقشه میتوانید به منوهای بیشتر جهت اعمال تنظیمات در نرم افزار دسترسی داشته باشید که در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت .
در قسمت” detail ” میتوانید وضعیت کلی دستگاه را مشاهده کنید و در قسمت ” device name ” نام دستگاه را به دلخواه تغییر دهید.
• نیازی به اعمال تغییر در سایر گزینه ها نیست.
گزینه ی” Tracking ” موقعیت فعلی دستگاه شما را نشان میدهد و میتوانید برای رسیدن به دستگاه از مسیریابی گوگل مپ استفاده کنید.

Jt# :

با فرستادن این دستور دستگاه به شمارهای که دستور را فرستاده زنگ میزند تا آن شماره صدای محیط را شنود کند.
Dw# :
در مواردی که ارتباط از طریق اپیلیکیشن امکانپذیر نیست با شماره هایی که در لیست اضطراری قرار دارند کلمه ” DW ” را بفرستید. مشاهده خواهید کرد که ردیاب موقعیت مکانی را از طریق پیامک به شما اطلاع خواهد داد. همچنین در هنگامی که ماهواره با ردیاب به مدت دو دقیقه ارتباط برقرار میکند بلافاصله موقعیت درست را برای شما فرستاده و موقعیت قبلی را تصحیح میکند.
GPS on# :
در مواقعی که موقعیت یابی دقیق احتباج است این دستور GPS را 5 دقیقه روشن نگه میدارد.
URL # :
موقعیت نقط های ردیاب را به صورت لینک از طریق پیامک ارسال میکند.

Qbit برای موقعیتیابی از دو حالت GPS و WIFI بهره میگیرد. به صورت پیش فرض این موقعیت یابی از طریق WIFI صورت میگیرد. دلیل این کار نیز حفظ طول ساعت کار باتری است و این مورد نیز بیشتر جهت موقعیت های داخلی (زیر سقف و ..) استفاده میشود که به صورت اتصال نقط های WIFI عمل م یکند.
درصورت اختلال در مود WIFI دستگاه به مود GPS تغییر وضعیت میدهد.