مهم ترین کاربرد پاور ویندوز در خودرو چیست؟

مهم ترین کاربرد پاور ویندوز در خودرو چیست؟

مشغله‌های کاری و مشکلات زندگی، امروزه به حدی زیاد شده که آدم حتی بعضی روزها اسم خودش را هم فراموش می‌کند. به واسطه این مشغله‌های گوناگون چک کردن تمامی شیشه‌های خودرو قبل از پیاده شدن از خودرو گاهی اوقات فراموش می‌شود. این فراموشی ساده می‌تواند منجر به از دست دادن خودروی شما یا سایر وسایل ارزشمند موجود در خودرو شود. اما چاره کار چیست؟

چاره کار استفاده از پاور ویندوز یا همان بالابر خودکار شیشه است. کاربرد پاور ویندوز اینگونه است که بعد از خروج شما از خودرو و قفل کردن در، به‌صورت خودکار باز بودن تمامی شیشه‌های خودرو را چک می‌کند و در صورت باز بودن، آن‌ها را بالا می‌برد. با توجه به اهمیت استفاده از پاور ویندوز، در این مقاله از استیلاک قصد داریم تا در خصوص کاربرد شیشه بالابر برقی و ویژگی‌های یک پاور ویندوز خوب به‌طور کامل صحبت کنیم.

مهم ترین کاربرد پاور ویندوز چیست؟

پاور ویندوز ساختار بسیار ساده‌ای‌ دارد، این محصول از یک دنده مارپیچی و چندین عدد چرخ دنده متصل به هم ساخته‌ شده است که به همراه دزدگیر ماشین کارایی دارد. مجموع این دنده‌ و چرخ دنده‌ها گشتاور مورد نیاز برای بالا بردن شیشه‌های خودرو را تامین می‌کند. مهم‌ترین کاربرد پاور ویندوز زمانی است که راننده به هر دلیل فراموش می‌کند که شیشه خودروی خود را بالا بدهد. اینجاست که پاور ویندوز وارد عمل می‌شود. پاور ویندوز بعد از خروج راننده از خودرو و قفل کردن درها، باز یا بسته بودن شیشه‌های خودرو را بررسی می‌کند و در صورت باز بودن آن‌ها را خواهد بست.

مطالعه بیشتر: بررسی مهمترین تفاوت پاور ویندوز 2 شیشه و 4 شیشه

انواع کاربرد و قابلیت های پاور ویندوز

اکنون که می‌دانید، پاور ویندوز چیست به سراغ بررسی کاربرد آن می‌رویم. مهم‌ترین قابلیت و کاربرد پاور ویندوز عبارتند از:

1. کاربرد پاور ویندوز در جلوگیری از سرقت:

باز ماندن شیشه‌های خودرو ی یک مسئله رایج و همه گیر در بین راننده‌ها است. باز بودن شیشه‌های خودرو این فرصت را برای سارقان به وجود می‌آورد که بدون دردسر خودرو یا وسایل ارزشمند و قیمتی موجود در آن را به راحتی خوردن یک لیوان آب به سرقت ببرند. بر اساس گزارشات پلیس بسیاری از سرقت‌های خودرو به دلیل پایین بودن شیشه است. با نصب یک پاور ویندوز دیگر لزومی نیست که نگرانی بابت پایین بودن شیشه‌های خودروی خود داشته باشید. این سیستم بعد از خروج شما و فشار دادن کلید قفل درب ماشین، تمامی شیشه‌ها را به‌صورت خودکار بالا می‌دهد. این مورد را می‌توان به عنوان مهم‌ترین کاربرد پاور ویندوز معرفی کرد.

2. کاربرد پاور ویندوز در جلوگیری از ورود حیوانات به خودرو:

خدا آن روز را نیاورد که یک حیوان در خودروی شما شب را به سر کرده و در آن خرابکاری نیز کرده باشد. در روزهای زمستان که سوز هوا بسیار زیاد است، هر جنبنده‌ای به دنبال یک مکان و جان پناه برای فرار از سرما است. باز بودن شیشه خودرو می‌تواند این فرصت را در اختیار حیوانات مختلف مانند گربه، پرنده و .. قرار ‌دهد تا وارد ماشین شما شوند اما شیشه بالابر در اینجا حکم ناجی ماشین شما را خواهد داشت.

3. جلوگیری از ورود برف و باران به خودرو

جلوگیری از ورود برف و باران به خودرو را می‌توان به عنوان یکی دیگر از مهم‌ترین کاربرد پاور ویندوز معرفی کرد. تصور کنید در یک روز که برف و باران بی رحمانه در حال بارش است. شما فراموش می‌کنید که شیشه خودروی خود را به‌طور کامل ببندید! می‌توانید تصور کنید که برف و باران کابین و صندلی‌های خودروی شما را به چه روزی در خواهد آورد؟ حتی تصور این موضوع نیز آزار دهنده است. با استفاده از پاور ویندوز هرگز این موضوع برای شما پیش نخواهد آمد.

4. کاربرد پاور ویندوز در محافظت از سرنشینان خودرو

کودکان، بازی کردن با شیشه‌های برقی خودرو را دوست دارند و این موضوع ممکن است، خطرناک باشد. تصور کنید که با سرعت زیاد در حال حرکت هستید و کودک شما شیشه‌ خودرو را تا انتها پایین می‌آورد و سر خود را از پنجره بیرون می‌آورد. پاور ویندوز به راننده‌ها این امکان را می‌دهد که شیشه‌های خودرو را قفل و از باز کردن آن توسط کودک جلوگیری کند. این کاربرد پاور ویندوز یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن در محافظت از کودکان، حیوانات خانگی و … است.

کاربرد پاور ویندوز در محافظت از سرنشینان خودرو

5. جلوگیری از اتلاف وقت

برای بسیاری از افراد، ثانیه‌ها تعیین کننده هستند. این افراد همواره به دنبال روش‌هایی هستند که برای خود حتی چند ثانیه کوتاه وقت بخرند. اگر جز این دسته از افراد هستید، حتما پاور ویندوز برای خودروی خود نصب کنید. پاور ویندوز این امکان را به شما می‌دهد که بدون نگرانی از پایین بودن شیشه‌ها به سرعت خودروی خود را ترک کنید و به دنبال کارهای خود بروید.

یک پاور ویندوز خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

اکنون که با کاربرد پاور ویندوز به خوبی آشنا شدید، بهتر است تا با ویژگی‌های یک پاور ویندوز خوب نیز آشنا شوید. برندهای زیادی در زمینه تولید پاور ویندوز مشغول فعالیت هستند، همین موضوع انتخاب و خرید یک پاور ویندوز خوب را به کار سختی تبدیل کرده است. فارغ از برند تولید کننده، یک پاور ویندوز خوب باید قابلیت‌های زیادی داشته باشد که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره شده است.

  1. یکی مهم‌ترین سیستم‌هایی که باید در پاور ویندوز وجود داشته باشد، سیستم آنتی ترپ (Anti-Trap) است. این سیستم موانعی که در مقابل شیشه وجود دارد را شناسایی می‌کند و در صورت وجود هرگونه مانع در مسیر شیشه عملیات بالا بردن شیشه را متوقف می‌کند. این ویژگی علاوه بر اینکه از ایجاد مشکل فنی برای خودرو جلوگیری می‌کند، یک مانع برای وارد شدن آسیب به سرنشینان خودرو به ویژه کودکان و پت‌ها است.
  2. همان‌طور که در بالا گفتیم وظیفه پاور ویندوز بالا بردن شیشه‌های باز است. فرایند بالا بردن شیشه‌ها توسط پاور ویندوز معمولا به دو صورت استپ بای استپ و بستن همزمان انجام می‌شود. بستن شیشه به روش استپ بای استپ نسبت به بستن همزمان خودرو بهتر است (بستن همزمان می‌تواند به باتری خودروی شما آسیب وارد کند). در روش استپ بای استپ بالا بردن شیشه‌ها، پاور ویندوز شیشه‌ها را به صورت تک تک مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر یک شیشه باز باشد، بالابر اتوماتیک آن را می‌بندد و بعد از بسته شدن به سراغ بعدی خواهد رفت.
  3. قابلیت بررسی مجدد (Double check) از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌های پاور ویندوز است. در برخی از مواقع ممکن است به هر دلیلی شیشه به‌طور کامل بسته نشود، اگر پاور ویندوز شما دارای قابلیت بررسی مجدد (Double check) باشد بعد از اینکه یکبار تمامی شیشه‌ها را بست، دوباره آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت باز بودن شیشه حتی به اندازه نیم سانتی‌متر آن‌ها را ببندد.
سخن پایانی:

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص کاربرد شیشه بالابر یا همان پاور ویندوز صحبت کردیم. کاربردهای متنوع پاور ویندوز سبب شده است تا خرید این وسیله برای افرادی که کودک دارند یا کمی فراموشکار هستند از نان شب هم واجب‌تر باشد. استفاده از پاور ویندوز امنیت خودروی شما را بالاتر می‌برد و با وجود این ابزار دیگر نگرانی بابت سرقت‌های ناشی از باز بودن پنجره خودرو نخواهید داشت. اگر قصد خرید پاور ویندوز را برای خودروی خود دارید، حتما به سراغ بهترین برندهای تولید کننده پاور ویندوز بروید. در صورت بی‌کیفیت بودن پاور ویندوز خسارت‌های مالی (خراب شدن باتری و سیستم برقی خودرو) و جانی (گیر کردن سر کودک، پت و .. ) در کمین شما است.

استیلاک (STELOCK) یکی از قدیمی‌ترین و بهترین برندهای تولید کننده لوازم جانبی خودرو است. محصولاتی که توسط این برند تولید می‌شود از نظر کیفیت در سطح بسیار بالایی قرار دارند. در کنار کیفیت بسیار بالا، استیلاک محصولات خود را با قیمت بسیار مناسب و رقابتی به بازار عرضه می‌کند. همین قیمت کم و کیفیت بالا سبب شده است تا از استیلاک به عنوان یکی از بهترین‌های بازار یاد شود. پاور ویندوز 2W و پاور ویندوز 4W استیلاک تمامی قابلیت‌ها و کاربرد پاور ویندوز خوب را دارند.