چگونه کد دهی ریموت دزدگیر ساده را انجام دهیم؟

چگونه کد دهی ریموت دزدگیر ساده را انجام دهیم؟

متاسفانه با افزایش روزافزون قیمت خودرو، آمار سرقت آن نیز بیشتر می‌شود. همین موضوع باعث شده تا مالکان خودرو به فکر افزایش امنیت وسیله نقلیه خود باشند. راه‌ها و ابزارهای بسیار زیادی در بازار برای افزایش امنیت خودروها وجود دارند که یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین آن‌ها دزدگیرها هستند. در حال حاضر شما کمتر خودرویی را پیدا خواهید کرد که دزدگیر بر روی آن نصب نشده باشد. دزدگیرها نیز خود دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارند. اگر برای فروشگاه خود قصد خرید عمده دزدگیر ماشین را دارید، استیلاک یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های پخش عمده در این زمینه است. اما اگر دزدگیری برای خودروی خود

خریداری کرده‌اید ولی نحوه کد دهی آن را بلد نیستید، نگران نباشید. ما در این مقاله از استیلاک قصد داریم تا نحوه کد دهی ریموت دزدگیر ساده را به شما عزیزان آموزش دهیم.

نحوه کد دهی ریموت دزدگیر ساده

کد دهی ریموت دزدگیر ساده اصلا کار دشواری نیست و هر شخصی با هر سطح دانشی می‌تواند از عهده آن برآید. معمولا عملکرد تمامی دزدگیرهای ساده مشابه یکدیگر است. به همین دلیل کد دهی ریموت دزدگیر ساده از هر برندی که باشد به یک روش ولو با تغییراتی جزئی در برخی مراحل انجام می‌گیرد. به طور کلی هر دزدگیر ساده از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول مربوط به سیستم نصب شده درون خودرو است که شامل سنسورها، آلارم و سیستم پردازنده مرکزی می‌شود. بخش دوم نیز همان ریموت است که به واسطه کد دهی با سیستم داخلی هماهنگ شده و از راه دور جهت انجام عملیات‌های مختلف اتصال برقرار می‌کند.

ما در این بخش از استیلاک نحوه کد دهی ریموت دزدگیر ساده در مدل‌های مختلف را آموزش می‌دهیم تا بتوانید ریموت خودروی خود را از هر مدلی که باشد، به راحتی کد گذاری کنید. بنابراین اگر دزدگیر خود را به تازگی نصب کرده‌اید با ما همراه باشید تا نحوه کد گذاری دزدگیرهای مختلف را به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان توضیح دهیم.

کد دهی ریموت دزدگیر ساده چیتا

دزدگیرهای ساده چیتا از اجزایی نظیر: یونیت وایر مرکزی، آژیر 6 صدا متوسط، رله قطع برق، شاسی کاپوت، شوک سنسور، سیم بندی، ال ای دی و دو ریموت ساده (آنتن دار و بدون آنتن) تشکیل شده است. قبل از آنکه اقدام به کد گذاری ریموت کنید، باید کدهای قبلی ثبت شده بر روی آن را به طور کامل پاک کنید. برای این کار کافیست که دکمه لرن (Learn) یونیت وایر مرکزی را به مدت 15 ثانیه فشرده نگه دارید. بعد از گذشت این مدت زمان، شاسی لرن را رها کنید. حال تمام کدهای موجود بر روی دستگاه پاک شده است.

در حال حاضر برای کد گذاری جدید، شاسی لرن را مجدد به مدت پنج ثانیه فشرده نگه دارید تا چراغ شروع به چشمک زدن کند. در نهایت یکی از شاسی‌های ریموت را فشار دهید تا کد گذاری انجام گیرد. به همین سادگی کد دهی ریموت دزدگیر ساده چیتا انجام می‌شود. نکته مهمی که هنگام کد دهی هرگز نباید فراموش کنید، پاک کردن کدهای قبلی است. در صورتی که بر روی کدهای قبلی اقدام به کد دهی جدید کنید، ریموت شما به خوبی کار نخواهد کرد.

کد دهی ریموت دزدگیر ساده پی ال سی

کد دهی ریموت دزدگیر ساده

دزدگیرهای پی ال سی معمولا به دو روش قابل کد دهی هستند. روش اول به کمک شاسی لرن و روش دوم بدو نیاز به شاسی لرن است. در این بخش ما هر دو روش را به شما عزیزان همراه آموزش خواهیم داد.

روش اول: کد دهی ریموت دزدگیر ساده PLC بدون نیاز به شاسی لرن

برای آنکه بتوانید ریموت‌های ساده پی ال سی را بدون نیاز به شاسی لرن کد دهی کنید، کافیست مراحلی که به شما در این بخش آموزش می‌دهیم را پشت سرهم و تنها در 10 ثانیه انجام دهید. تاکید می‌کنیم که این مراحل باید تنها در 10 ثانیه انجام گیرند.

  • ابتدا چک کنید که سیم ترمز به مثبت وصل باشد. برای این کار ترمز خودرو را بفشارید. در صورتی که سیم ترمز وصل نشده، سیم قفل کودک را که معمولا به رنگ نارنجی است را به مثبت وصل کنید.
  • حال یکی از درب‌های ماشین را باز کرده و از فعال بودن چراغ‌های راهنما مطمئن شوید.
  • در این مرحله باید سه مرتبه سوئیچ خودرو را روشن و خاموش (باز و بسته) کنید. در مرحله آخر (سومین مرتبه) سوئیچ را به همان حالت باز نگه دارید.
  • حال بلافاصله یکی از شاسی‌های ریموت را سه ثانیه فشرده نگه‌ دارید. بعد از گذشت سه ثانیه صدایی خاص از آن به گوش می‌رسد. این صدا به معنی انجام صحیح کد دهی به ریموت است.
  • حال می‌توانید ریموت خودروی خود را امتحان کنید. برای این کار سوئیچ را بسته و عملکرد ریموت را مورد ارزیابی قرار دهید.

روش دوم: کد دهی ریموت پی ال سی با کمک دکمه لرن

برای این کار کافیست دکمه لرن موجود بر روی وایر مرکزی سیستم را به مدت چند ثانیه کوتاه نگه دارید تا زمانی که شروع به چشمک زدن کند. حال یکی از دکمه‌های ریموت را بلافاصله بعد از رها کردن لرن، فشار دهید تا چراغ کنار ریموت چشمک بزند. به همین سادگی ریموت را بر روی دزدگیر مچ کرده‌اید. اما دقت کنید که ریموت کد دهی شده نباید هیچ گونه کدی از قبل بر روی آن وجود داشته باشد.

در صورتی که قصد دارید ریموت بلوتوثی را علاوه بر ریموت ساده خود بر روی دستگاه مچ کنید، کافیست آن را کنار ریموت اصلی قرار و مراحلی که می‌گوییم انجام دهید. قبل  از این کار دکمه‌های قفل و باز ریموت بلوتوثی را همزمان با هم چند ثانیه نگه دارید تا شروع به چشمک زدن کند. با این کار کدهای قبلی ریموت پاک شده و خام می‌شود. حال آن را کنار ریموت ساده دزدگیر قرار  داده (از بغل به هم بچسبانید) و به صورت همزمان یکبار دکمه‌های قفل و یکبار دکمه‌های بسته را چند ثانیه نگه دارید تا چشمک بزنند. بعد از انجام این مرحله ریموت بلوتوثی ساده چند مرتبه چشمک می‌زند که به معنی مچ شدن آن با دزدگیر است.

کد دهی دزدگیر سیلیکون

معمولا دزدگیرهای مختلف سیلیکون به یک روش کد دهی می‌شوند که در ادامه آن را به شما عزیزان همراه آموزش می‌دهیم.

  • اولین مرحله برای کد دهی ریموت دزدگیر ساده سیلیکون، وصل کردن تغذیه دستگاه است.
  • بعد از متصل کردن تغذیه دستگاه باید پایه‌های جامپر لرن را برای یک لحظه به هم وصل کنید. این پایه‌ها در کنار IC پروگرام قرار دارند. همزمان با اتصال این دو پایه، یکی از دکمه‌های روی ریموت را دو مرتبه بفشارید. اگر کارتان را به درستی انجام داده باشید، چراغ ریموت باید چندین مرتبه چشمک بزند. به همین سادگی کد دهی ریموت دزدگیر سیلیکون را انجام می‌دهید.

موضوع مهمی که حین انجام کد دهی ممکن است با آن مواجه شوید، وجود ال ای دی در برخی مدل‌های دزدگیر سیلیکون است. در این شرایط حین انجام کار این ال ای دی که در کنار جامپر لرن قرار دارد نیز شروع به فلاش زدن می‌کند.

سخن پایانی

ما در این مقاله از استیلاک، کد دهی ریموت دزدگیر ساده را برای چند مدل مختلف از برندها را به شما عزیزان آموزش دادیم. همان‌طور که مشاهده کردید اکثر مراحل کد دهی مدل‌های مختلف، با هم شباهت‌هایی دارد. تنها در جزئیاتی نظیر مدت زمان نگه داشتن لرن با هم متفاوت بودند. کد دهی ریموت دزدگیر استیلاک نیز همانند دیگر مدل‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد، انجام می‌گیرد. در صورتی که برای کد دهی ریموت دزدگیر ساده خود دچار مشکلی هستید که با خواندن این مطلب نیز رفع نشده، می‌توانید با تیم پشتیبانی استیلاک تماس بگیرید. همچنین می‌توانید از طریق دیدگاه‌ها، سوال یا مشکل خود را مطرح کنید تا تیم حرفه‌ای استیلاک شما را راهنمایی کنند.