سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز چیست؟

سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز چیست؟

تکنولوژی‌های بسیار زیادی تا به حال در صنعت خودرو معرفی شده که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها Auto window closer یا همان بستن خودکار شیشه‌های خودرو است. این سیستم در ایران با نام پاور ویندوز شناخته می‌شود. پاور ویندوز در واقع یک مجموعه‌ از تجهیزات الکتریکی مختلف است که شیشه‌های خودرو را به ‌طور اتوماتیک بالا می‌برد. اگر قصد خرید عمده پاور ویندوز (یا به صورت تکی) را دارید به شما توصیه می‌کنیم که تا انتهای این مقاله از استیلاک با ما همراه باشید. ما شما را با امکاناتی مانند سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز، بررسی مجدد (Double check) و .. آشنا خواهیم کرد.

پاور ویندوز چیست و چرا باید آن را بر روی خودرو نصب کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز و سایر سیستم‌های موجود در آن برویم، اجازه دهید تا کمی در خصوص خود پاور ویندوز صحبت کنیم. پاور ویندوز از چند قطعه بسیار ساده (دنده مارپیچی و چندین چرخ دنده) ساخته شده است. این مجموعه می‌تواند نیروی لازم برای بالا بردن شیشه ماشین را تامین کند. این وسیله زمانی کارایی خود را نشان می‌دهد که راننده به هر دلیلی فراموش می‌کند که شیشه خودروی خود را بالا ببرد. زمانی‌که راننده درب‌‌‌های خودرو را قفل می‌کند، پاور ویندوز شیشه‌ها را چک و در صورت پایین بودن، آن‌ها را می‌بندد. مهم‌ترین مزایا و کاربردهای استفاده از پاور ویندوز عبارتند از:

  1. بسیاری از سرقت‌های خودرو و اجناس گران قیمت موجود در آن به دلیل پایین بودن شیشه‌ها اتفاق می‌افتد. با نصب پاور ویندوز می‌توانید از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنید.
  2. در روزهای سرد حیوانات اهلی مانند گربه، پرنده‌های کوچک و .. به دنبال یک جان پناه برای فرار از شر سرما می‌گردند. گاهی اوقات پنجره نیمه باز یک خودرو به حیوانات این فرصت را می‌دهد که به داخل ماشین شما پناه برده و یک شب تا صبح را آنجا سر کنند. وجود یک پاور ویندوز می‌تواند خیال شما را از این بابت راحت کند.
  3. گاهی اوقات باد، باران و برف دست به دست هم می‌دهند و به شدت می‌بارند. در چنین مواقعی شما می‌خواهید که سریع به مقصد برسید و خودرو را بدون درنگ، ترک کنید. گاهی اوقات به دلیل عجله راننده و چک نکردن کامل شیشه‌ها ممکن است، باران و برف به داخل ماشین نفوذ و کابین شما را خیس کند.

قابلیت Double check و سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز؟

در دنیای اطراف ما همه چیز به سرعت در حال اتفاق افتادن است، گاهی اوقات، ثانیه‌ها هم برای یک شخص، با ارزش و گران قیمت هستند. با وجود پاور ویندوز شما می‌توانید بدون چک کردن شیشه‌ها و اتلاف وقت برای بالا بردن آن‌ها، خودروی خود را ترک کنید. همچنین خیالتان راحت باشد که هیچ پنجره‌ای باز نخواهد ماند.

در بالا با مزایای یک پاور ویندوز آشنا شدید، اما آیا همه پاور ویندوزهای موجود در بازار، کارآمد و بدون عیب و نقص هستند؟ قطعا پاسخ ما به این سوال خیر است. یک پاور ویندوز خوب باید قابلیت‌های مختلفی مانند دابل چک، آنتی ترپ و غیره داشته باشد تا بتوان از آن به عنوان یک پاور ویندوز خوب نام برد.

سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز

سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز

آنتی ترپ یا به انگلیسی Anti-Trap در واقع یک سیستم ایمنی ضد مانع است. عملکرد این سیستم زمانی است که یک مانع فیزیکی جلوی شیشه وجود داشته باشد. در واقع زمانی‌که یک مانع جلوی شیشه وجود دارد، سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز، آن را تشخیص داده و بالا بردن شیشه را متوقف می‌کند. این سیستم نه تنها از بروز مشکلات فنی برای خودرو جلوگیری می‌کند، بلکه سلامتی سرنشینان خودرو و پت‌هایی که داخل آن هستند را تامین می‌کند.

تصور کنید که یک پت بازیگوش دارید که هنگام بالا بردن شیشه، سر خود را به هوای بازی کردن بیرون برده است. اگر سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز وجود نداشته باشد، شیشه، نان استاپ و بدون توقف بالا می‌رود. از این رو به احتمال زیاد پت خود را از دست می‌دهید. اگر می‌خواهید شاهد این اتفاق دردناک نباشید به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید پاور ویندوز توجه کنید که حتما دارای سیستم آنتی ترپ باشد.

قابلیت بررسی مجدد (Double check)

قابلیت بررسی مجدد یا Double check یکی دیگر از امکانات بسیار مهم و کاربردی در پاور ویندوز است. در برخی مواقع این احتمال وجود دارد که پاور ویندوز به‌طور کامل موفق به بالا بردن شیشه نشود. اگر پاور ویندوز شما قابلیت بررسی مجدد نداشته باشد، شیشه هرگز بسته نمی‌شود. این مسئله کارایی پاور ویندوز را زیر سوال می‌برد. اگر پاور ویندوز دارای سیستم دابل چک باشد، بعد از اینکه یکبار تمامی شیشه‌های خودرو را بست، مجدد آن‌ها را بررسی می‌کند تا در صورت نیمه باز بودن شیشه‌ای، آن را به‌طور کامل ببندد.

*‌ معمولا پاورهای ویندوز به دو صورت استپ بای استپ و بستن همزمان، شیشه‌های خودرو را بالا می‌برند. روش استپ بای استپ، یک به یک بالا بودن شیشه‌ها را بررسی می‌کند و آن‌ها را بالا می‌برد. اما در روش بستن همزمان پاور ویندوز کل شیشه‌ها را با هم بالا می‌برد. بهتر است به سراغ پاور ویندوزهایی بروید که شیشه‌ها را با روش استپ بای استپ بالا می‌برند. از بهترین پاور ویندوزهای موجود در بازار می‌توانیم به پاور ویندوز استیلاک مدل 2W، پاور ویندوز استیلاک مدل 4W و .. اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله به‌طور کامل در خصوص سیستم‌های مختلف موجود در پاور ویندوز مانند سیستم آنتی ترپ به ‌طور کامل صحبت کردیم. همان‌طور که مشاهده کردید، پاور ویندوز نقش بسیار مهمی در حفظ خودرو از گزند سارقان، جلوگیری از وارد شدن حیوانات به ماشین و .. دارد. برندهای بسیار زیادی در زمینه تولید پاور ویندوز مشغول فعالیت هستند. اما پاور ویندوزهای تولید شده توسط هر برندی کارایی ندارد و به هیچ عنوان نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد.

ما در استیلاک تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پاور ویندوزهای باکیفیتی را تولید و آن‌ها را با قیمت بسیار مناسب برای خرید عمده و تک در اختیار مشتری قرار دهیم. اگر در خصوص سیستم آنتی ترپ در پاور ویندوز و سایر قابلیت‌های این وسیله سوالی دارید با کارشناسان ما در استیلاک تماس بگیرید.